Varja Močnik: Filmska igra ... kaj pa v slovenskem filmu? – 2. del

RF

Slovenski gledalci imajo že pregovorno predsodke do slovenskih filmov – predsodke, ki kljub številnim slovenskim filmskim mojstrovinam iz zgodovine in sodobnosti še kar (sicer vse manj) vztrajajo pod slovenskimi platni. S predavateljico bomo preko odlomkov iz slovenskih filmov spoznali delo igralca pri filmu. Predavateljica bo predstavila zaledja, v katerih režiserji poiščejo svoje igralce, ter spregovorila o težavah, s katerimi se režiserji in igralci pri tem srečujejo. Predstavila bo specifičen način dela pri filmu – kako se na film z igralcem pripravimo (vaje) in kako specifično je delo igralca pri filmu (snemanje) –, saj specifike in posebnosti filmskih snemanj odločilno botrujejo temu, kako igralec vlogo pripravi in kako jo odigra. Analizirali bomo različne prizore iz slovenskih filmov in pri tem spoznali raznolike pogoje snemanja monologa, dialoga, množičnega prizora. Pod drobnogled bomo vzeli tudi to, kako maska in kostum, scenografija in rekviziti, svetloba in uokvirjanje ter gibanje kamere in tudi montaža vplivajo na delo igralca, mu včasih pri igri pomagajo ali mu spet drugič delo otežujejo.