Šol. leto 2017/18: Andreja Goetz: Optične igrače kot žepni kino

RF 293 ogledov

Kljub temu da danes poznamo osnovni princip animiranja in v kinematografih ter medijih prevladuje 3D računalniška animacija, nas še vedno očara učinek gibanja, ki ga na primaren način, s pomočjo risbe na papirju, izvabimo iz optičnih igrač. Nekateri se še danes spomnijo, kako so včasih za zabavo risali po robovih zvezkov in risbe s hitrim prelistavanjem oživili. Današnji generaciji je ta oblika zabave manj poznana.

V predstavitvi udeleženci podrobneje spoznavajo različne, sicer preproste optične igrače, ki so pomembno vplivale na razvoj animiranega filma in filma nasploh. Seznanjajo se z razvojem tavmatropa, slikofrca, zoetropa, fenakistoskopa, praksinoskopa, koreutoskopa, mutoskopa in ombra cinema skozi zgodovino, spoznavajo njihove izumitelje in izvor njihovih nenavadnih imen. Replike večine igrač si lahko tudi ogledajo in jih preizkušajo.

V praktičnem sami izdelujejo nekatere izmed omenjenih optičnih igrač. Preizkušajo se v pripravi animacije za vsako izmed njih, za eno pa izdelujemo risano predlogo. Udeleženci se seznanjajo tudi z nekaterimi računalniškimi programi in mobilnimi aplikacijami, s katerimi je mogoče optične igrače izdelati v digitalni obliki.